• Эхлэл
  • Цаг агаар
  • Валют ханш
  • Улс төр
  • Эдийн засаг
  • Үзэл бодол
  • Спорт
  • Нийгэм
  • Дэлхий
  • Энтертайнмэнт
  • Зурхай



Л.Оюун-Эрдэнэ “Та нар оройтсон” гэсэн чинь Эм Си Эс “Бид оройтоогүй ээ” гээд үзэлцээд байгаа юм уу?!

Монголын улс төр гэж жинхэнэ жонхуу байх юм. Дээхнэ үеийн нэг дуун дээр “Гандуу дээлтэй аав минь гаднаа нэг, гэртээ нэг байх шиг ээ” гээд дуулдаг шиг л өрнөх юм. Өөрөөр хэлбэл, аливаа асуудлыг нэг талаас “Зөв”, нөгөө талаас “Буруу” гэчихнэ. Энэ нь олон нийтэд ойлгомжгүй байдал үүсгээд байдаг. Тэр хэрээр төрийн бүхий л институц легитим алдсаар байна.

Яг одоо л гэхэд, Гашуунсухайт-Ганцмодны боомтын хилийн холболтыг тойрсон улс төрийн зодоонтой байх шиг байна. Олон нийтийн хийгээд улс төрийн хүрээнд “Ерөнхий сайд Л.Оюун-Эрдэнэ “Та нар оройтсон” гэсэн чинь “Эм Си Эс” компани “Бид оройтоогүй ээ” гээд үзэлцээд байгаа” гээд яриад уналаа.

Угтаа энэ зодоон 2024 оны арваннэгдүгээр сараас эхэлсэн бололтой юм. Засгийн газар Шанхайд очиж Гашуунсухайт-Ганцмодны боомтын хилийн холболтын хэлэлцээрийг хийснээс хойш үргэлжилж байгаа аж.

Тэр үеэр гэнэт л 2025 оны төсөв тойроод жонхуурсан. Түүний дараахан, 2024 оны арваннэгдүгээр сарын сүүлчээр Ерөнхий сайд Л.Оюун-Эрдэнэ УИХ дахь намынхаа бүлгийн хурал дээр “Шанхайд айлчлалаар яваад ирэх хооронд болсон улс төрийн акц хоёр улсын Засгийн газар хоорондын гэрээнээс болсон шүү. Ингээд хоёр Засгийн газар хийж болох гэрээний дундуур сонирхол оруулж, эрх ашгийн зөрчил үүсгэсэн. 16 жил гацаасан. Энэ нь баримтаар тодорхой болж байгаа зүйл.  Сая УИХ дахь намын бүлгүүдэд танилцуулсан зүйл удахгүй олон нийтэд ойлгомжтой болно. Сандарсан хүмүүс УИХ дахь намын бүлгийн хуралдааны бичлэгээ хүртэл задалсан.

Тэглээ гээд цаасан дээр хараар бичсэн зүйлээс хэн ч тойрч чадахгүй. Гэрээний дунд байсан хүмүүс, тэдэнд боломж олгосон улстөрчид яг л Эрдэнэтийн 49, Оюу толгой, Хөгжлийн банкны схем задарч байгаа үе шиг сандарч байна. Гэхдээ та хэд оройтсон. Гашуунсухайт-Ганцмод боомтын хил дамнасан төмөр замын гүүрийг хамтран барих тухай Монгол, Хятадын Засгийн газар хоорондын хэлэлцээр хийснээс болж уг гэрээний дунд 16 жил явсан хүмүүс, тэдэнд боломж олгосон улстөрчид ийм улс төр хийлээ” гэж хэлжээ. Энэ талаар хэвлэлүүд мэдээлсэн. Түүнээс хойш их олон үйл явдал Монголын улс төрд өрнөсөн. Тэр явдлуудын нөгөө үзүүрт “Эм Си Эс”-ийг байгаа” гэж яригдаад байна. Уг нь бол, яг “Эм Си Эс” гэхэд хэцүү л дээ. Тэдний охин компани “Энержи ресурс” 10 жилийн өмнө Гашуунсухайтын хилийн холболт дээр ажиллаж байсан. Тэр утгаар нь л холбоод байх шиг байна. Тухайн үед тэдний компани Гашуунсухайтын хилийн холболтын төсөлд онцгой үүрэгтэй оролцож явсан. Хятадын “Шеньхуа” групп болон тэднийх консорциум байдлаар “Гашуунсухайт төмөр зам” ХХК-ийг байгуулсан. Түүгээрээ энэ төслийг хэрэгжүүлэх байв. Тэр нь даанч бүтээгүй хоцорсон. Харин өнөөдөр Засгийн газар Хятадын төрийн өмчит “Чайна энержи” компанитай шууд гэрээлээд тус төслийг хөдөлгөх гэж байна. Хараахан эцэслээгүй байгаа юм.

Тийм учраас УИХ дээр “Найман заалт байгаа бөгөөд өөрчлөхгүй бол хэлэлцээрийг төслийг дэмжих боломжгүй. Нэгдүгээрт, УИХ-ын тогтоолын төсөл дээр гэрээг хил дамнасан төмөр замын бүтээн байгуулалтыг хэрэгжүүлэх хэлтсээр гэж байсныг орж ирсэн төсөл дээр нүүрсний худалдаа, Тавантолгойн нүүрсний уурхайн хүчин чадал гэж нэмсэн байна.

Хоёрдугаарт, гэрээний талууд дээр Хятадын талаас “Чайна энержи” компанитай хамаарал бүхий хуулийн этгээдтэй хамтран ажилладаг Хятадын санхүүжилттэй гэхээр Хятадын бүх компанийг оруулж ирэх гэж байна. Гуравдугаарт, гэрээн дээр үзэл баримтлалын 3.1 гэж явж байгаа бол гурвуулаа зэрэг явах ёстой байтал нүүрсний худалдаа хийж байж, уурхайн гэрээ хийж байж, төмөр замын асуудал ярина гэсэн урьдач нөхцөл орсон байна. Дөрөвдүгээрт, монголчууд нүүрс тээвэр хийж сурсан, хөрөнгө оруулалт болон уурхай ажиллуулаад сурсан боломжуудыг ингээд хятадуудад өгөх гэж байна. Тавдугаарт, Хятадын компаниудад аж ахуйн нэгжийг арилжааны зарчмаар оролцуулахыг дэмжиж таатай нөхцөл бүрдүүлнэ гэсэн заалт тогтоолын төсөл дээр байхгүй учир үүнийг хас. Зургаадугаарт, Хятадын сэргээгдэх эрчим хүчний компаниудыг дэмжих заалт орсон байна. Долдугаарт, “Тавантолгой” ХК дээр үеийн үед хулгай, авлига гарч байсан. Ийм асуудал гарч магадгүй учраас нууцлах зүйл байхгүй. Хэрвээ нууцлах хэрэгтэй бол нарийн зохицуулах асуудлаа тусдаа гэрээлэх ёстой. Наймдугаарт, Хятадын төрийн өмчит компани, Монголын талаас улс төрийн өндөр албан тушаалтан тодорхой хэмжээний авлига өгсөн бол гэрээ цуцлагдах ёстой гэсэн заалт оруул” гэсэн шаардлагыг тавьж буй гэх юм.

Түүнчлэн дээрх төслийн гэрээний хугацаа, Тавантолгой ордын олборлолттой холбоотой асуудал улс төрийн хэрүүлийн сэдвийн цөм нь гээд байгаа юм.

Тэгвэл “Чайна энержи”-ээс ирүүлсэн саналд энэ талаар “Гашуунсухайтын төмөр зам баригдаж ашиглалтад орсноос хойш 16 жил алдагдалтай ажиллаж байна. Цаашид холбож, түүнийгээ ашиглалтад оруулахад дахин гурван жил шаардлагатай. Шударга, бодит, эрх тэгш зарчмыг баримтлан талууд нүүрсний худалдааны тогтвортой, урт хугацааны хамтын ажиллагааны хугацааг 16-20 жил байх саналыг гаргаж байна” гэсэн. Харин 2013-2014 онд Бээжин болон Улаанбаатар хотноо үзэглэж, гэрээлсэн баримтууд болох “Консорциумын гэрээ”, “20 жилд 1.0 тэрбум тн нүүрс нийлүүлэх гэрээ”, “Боомтын төмөр замыг хэрэгжүүлэх төслийн гэрээ”-нд “Талууд 20 жилийн хугацаанд коксжих нүүрс давамгайлсан нэг тэрбум хүртэл тн нүүрсийг олборлолт, үйлдвэрлэлийн хүчин чадалтай уялдуулан Монгол Улсаас Хятад улсад хамтран нийлүүлэх төлөвлөгөө гарган ажиллахад хүчин чармайлт гаргана” гэсэн байдаг.

Эх сурвалж: “Зууны мэдээ” сонин

2025 ОНЫ НЭГДҮГЭЭР САРЫН 31. БААСАН ГАРАГ. № 20 (7516)

    ХУВААЛЦАХ ЖИРГЭХ


МЭДЭЭНИЙ СЭТГЭГДЭЛ
ХОЛБООТОЙ МЭДЭЭ
Төрийн өмчит 18 компанийг хэн, хэн авах вэ?
Шүүгч Л.Галбадарын “тангараг зөрчсөн” байж болзошгүй үйлдлийг шүүлгэнэ
Г.Дамдинням Засгийн газартайгаа зам нийлэхгүй байна
“Шударга гэрээ” гээд Шапирогоор рекламдуулсан нь худлаа байжээ



Веб сайтад агуулагдсан мэдээлэл зохиогчийн эрхийн хуулиар хамгаалагдсан тул зөвшөөрөлгүй хуулбарлах хориотой.

Copyright © MMINFO.MN All Rights Reserved. Powered by HUREEMEDIA.





  • Эхлэл
  • Цаг агаар
  • Валют ханш
  • Улс төр
  • Эдийн засаг
  • Үзэл бодол
  • Спорт
  • Нийгэм
  • Дэлхий
  • Энтертайнмэнт
  • Зурхай



Л.Оюун-Эрдэнэ “Та нар оройтсон” гэсэн чинь Эм Си Эс “Бид оройтоогүй ээ” гээд үзэлцээд байгаа юм уу?!

Монголын улс төр гэж жинхэнэ жонхуу байх юм. Дээхнэ үеийн нэг дуун дээр “Гандуу дээлтэй аав минь гаднаа нэг, гэртээ нэг байх шиг ээ” гээд дуулдаг шиг л өрнөх юм. Өөрөөр хэлбэл, аливаа асуудлыг нэг талаас “Зөв”, нөгөө талаас “Буруу” гэчихнэ. Энэ нь олон нийтэд ойлгомжгүй байдал үүсгээд байдаг. Тэр хэрээр төрийн бүхий л институц легитим алдсаар байна.

Яг одоо л гэхэд, Гашуунсухайт-Ганцмодны боомтын хилийн холболтыг тойрсон улс төрийн зодоонтой байх шиг байна. Олон нийтийн хийгээд улс төрийн хүрээнд “Ерөнхий сайд Л.Оюун-Эрдэнэ “Та нар оройтсон” гэсэн чинь “Эм Си Эс” компани “Бид оройтоогүй ээ” гээд үзэлцээд байгаа” гээд яриад уналаа.

Угтаа энэ зодоон 2024 оны арваннэгдүгээр сараас эхэлсэн бололтой юм. Засгийн газар Шанхайд очиж Гашуунсухайт-Ганцмодны боомтын хилийн холболтын хэлэлцээрийг хийснээс хойш үргэлжилж байгаа аж.

Тэр үеэр гэнэт л 2025 оны төсөв тойроод жонхуурсан. Түүний дараахан, 2024 оны арваннэгдүгээр сарын сүүлчээр Ерөнхий сайд Л.Оюун-Эрдэнэ УИХ дахь намынхаа бүлгийн хурал дээр “Шанхайд айлчлалаар яваад ирэх хооронд болсон улс төрийн акц хоёр улсын Засгийн газар хоорондын гэрээнээс болсон шүү. Ингээд хоёр Засгийн газар хийж болох гэрээний дундуур сонирхол оруулж, эрх ашгийн зөрчил үүсгэсэн. 16 жил гацаасан. Энэ нь баримтаар тодорхой болж байгаа зүйл.  Сая УИХ дахь намын бүлгүүдэд танилцуулсан зүйл удахгүй олон нийтэд ойлгомжтой болно. Сандарсан хүмүүс УИХ дахь намын бүлгийн хуралдааны бичлэгээ хүртэл задалсан.

Тэглээ гээд цаасан дээр хараар бичсэн зүйлээс хэн ч тойрч чадахгүй. Гэрээний дунд байсан хүмүүс, тэдэнд боломж олгосон улстөрчид яг л Эрдэнэтийн 49, Оюу толгой, Хөгжлийн банкны схем задарч байгаа үе шиг сандарч байна. Гэхдээ та хэд оройтсон. Гашуунсухайт-Ганцмод боомтын хил дамнасан төмөр замын гүүрийг хамтран барих тухай Монгол, Хятадын Засгийн газар хоорондын хэлэлцээр хийснээс болж уг гэрээний дунд 16 жил явсан хүмүүс, тэдэнд боломж олгосон улстөрчид ийм улс төр хийлээ” гэж хэлжээ. Энэ талаар хэвлэлүүд мэдээлсэн. Түүнээс хойш их олон үйл явдал Монголын улс төрд өрнөсөн. Тэр явдлуудын нөгөө үзүүрт “Эм Си Эс”-ийг байгаа” гэж яригдаад байна. Уг нь бол, яг “Эм Си Эс” гэхэд хэцүү л дээ. Тэдний охин компани “Энержи ресурс” 10 жилийн өмнө Гашуунсухайтын хилийн холболт дээр ажиллаж байсан. Тэр утгаар нь л холбоод байх шиг байна. Тухайн үед тэдний компани Гашуунсухайтын хилийн холболтын төсөлд онцгой үүрэгтэй оролцож явсан. Хятадын “Шеньхуа” групп болон тэднийх консорциум байдлаар “Гашуунсухайт төмөр зам” ХХК-ийг байгуулсан. Түүгээрээ энэ төслийг хэрэгжүүлэх байв. Тэр нь даанч бүтээгүй хоцорсон. Харин өнөөдөр Засгийн газар Хятадын төрийн өмчит “Чайна энержи” компанитай шууд гэрээлээд тус төслийг хөдөлгөх гэж байна. Хараахан эцэслээгүй байгаа юм.

Тийм учраас УИХ дээр “Найман заалт байгаа бөгөөд өөрчлөхгүй бол хэлэлцээрийг төслийг дэмжих боломжгүй. Нэгдүгээрт, УИХ-ын тогтоолын төсөл дээр гэрээг хил дамнасан төмөр замын бүтээн байгуулалтыг хэрэгжүүлэх хэлтсээр гэж байсныг орж ирсэн төсөл дээр нүүрсний худалдаа, Тавантолгойн нүүрсний уурхайн хүчин чадал гэж нэмсэн байна.

Хоёрдугаарт, гэрээний талууд дээр Хятадын талаас “Чайна энержи” компанитай хамаарал бүхий хуулийн этгээдтэй хамтран ажилладаг Хятадын санхүүжилттэй гэхээр Хятадын бүх компанийг оруулж ирэх гэж байна. Гуравдугаарт, гэрээн дээр үзэл баримтлалын 3.1 гэж явж байгаа бол гурвуулаа зэрэг явах ёстой байтал нүүрсний худалдаа хийж байж, уурхайн гэрээ хийж байж, төмөр замын асуудал ярина гэсэн урьдач нөхцөл орсон байна. Дөрөвдүгээрт, монголчууд нүүрс тээвэр хийж сурсан, хөрөнгө оруулалт болон уурхай ажиллуулаад сурсан боломжуудыг ингээд хятадуудад өгөх гэж байна. Тавдугаарт, Хятадын компаниудад аж ахуйн нэгжийг арилжааны зарчмаар оролцуулахыг дэмжиж таатай нөхцөл бүрдүүлнэ гэсэн заалт тогтоолын төсөл дээр байхгүй учир үүнийг хас. Зургаадугаарт, Хятадын сэргээгдэх эрчим хүчний компаниудыг дэмжих заалт орсон байна. Долдугаарт, “Тавантолгой” ХК дээр үеийн үед хулгай, авлига гарч байсан. Ийм асуудал гарч магадгүй учраас нууцлах зүйл байхгүй. Хэрвээ нууцлах хэрэгтэй бол нарийн зохицуулах асуудлаа тусдаа гэрээлэх ёстой. Наймдугаарт, Хятадын төрийн өмчит компани, Монголын талаас улс төрийн өндөр албан тушаалтан тодорхой хэмжээний авлига өгсөн бол гэрээ цуцлагдах ёстой гэсэн заалт оруул” гэсэн шаардлагыг тавьж буй гэх юм.

Түүнчлэн дээрх төслийн гэрээний хугацаа, Тавантолгой ордын олборлолттой холбоотой асуудал улс төрийн хэрүүлийн сэдвийн цөм нь гээд байгаа юм.

Тэгвэл “Чайна энержи”-ээс ирүүлсэн саналд энэ талаар “Гашуунсухайтын төмөр зам баригдаж ашиглалтад орсноос хойш 16 жил алдагдалтай ажиллаж байна. Цаашид холбож, түүнийгээ ашиглалтад оруулахад дахин гурван жил шаардлагатай. Шударга, бодит, эрх тэгш зарчмыг баримтлан талууд нүүрсний худалдааны тогтвортой, урт хугацааны хамтын ажиллагааны хугацааг 16-20 жил байх саналыг гаргаж байна” гэсэн. Харин 2013-2014 онд Бээжин болон Улаанбаатар хотноо үзэглэж, гэрээлсэн баримтууд болох “Консорциумын гэрээ”, “20 жилд 1.0 тэрбум тн нүүрс нийлүүлэх гэрээ”, “Боомтын төмөр замыг хэрэгжүүлэх төслийн гэрээ”-нд “Талууд 20 жилийн хугацаанд коксжих нүүрс давамгайлсан нэг тэрбум хүртэл тн нүүрсийг олборлолт, үйлдвэрлэлийн хүчин чадалтай уялдуулан Монгол Улсаас Хятад улсад хамтран нийлүүлэх төлөвлөгөө гарган ажиллахад хүчин чармайлт гаргана” гэсэн байдаг.

Эх сурвалж: “Зууны мэдээ” сонин

2025 ОНЫ НЭГДҮГЭЭР САРЫН 31. БААСАН ГАРАГ. № 20 (7516)



МЭДЭЭНИЙ СЭТГЭГДЭЛ


Бидний тухай Редакцийн бодлого Сурталчилгаа байршуулах Холбоо барих

Веб сайтад агуулагдсан мэдээлэл зохиогчийн эрхийн хуулиар хамгаалагдсан тул зөвшөөрөлгүй хуулбарлах хориотой.

Copyright © MMINFO.MN All Rights Reserved. Powered by HUREEMEDIA.





Эхлэл Улс төр Эдийн засаг Үзэл бодол Спорт Нийгэм Дэлхий Энтертайнмэнт Зурхай
  • Нийтлэл
  • •
  • Ярилцлага
  • •
  • Сурвалжлага
  • •
  • Азийн АШТ
  • •
  • Фото мэдээ
  • •
  • Оддын амьдрал
БҮХ СЭДЭВ
  • •Засгийн газар
  • •Сагсанбөмбөг
  • •Чуулган
  • •Видео мэдээ
  • •Фото мэдээ
  • •Ерөнхийлөгч
  • •Нийтлэл
  • •Нээлттэй сонсгол
  • •Улсын Онцгой Комисс
  • •Яам, Агентлаг
  • •Байнгын хороо
  • •Уул уурхай
  • •Ипотекийн зээл
  • •E-Sport
  • •Сэрэмжлүүлэг
ХУРААХ
Нэг цагаан мэнгэтэй цагана...
Д.Трампын зарим шийдвэрүүд...

Л.Оюун-Эрдэнэ “Та нар оройтсон” гэсэн чинь Эм Си Эс “Бид оройтоогүй ээ” гээд үзэлцээд байгаа юм уу?!

Баяр 2025-01-31
    ХУВААЛЦАХ ЖИРГЭХ
Л.Оюун-Эрдэнэ “Та нар оройтсон” гэсэн чинь Эм Си Эс “Бид оройтоогүй ээ” гээд үзэлцээд байгаа юм уу?!

Монголын улс төр гэж жинхэнэ жонхуу байх юм. Дээхнэ үеийн нэг дуун дээр “Гандуу дээлтэй аав минь гаднаа нэг, гэртээ нэг байх шиг ээ” гээд дуулдаг шиг л өрнөх юм. Өөрөөр хэлбэл, аливаа асуудлыг нэг талаас “Зөв”, нөгөө талаас “Буруу” гэчихнэ. Энэ нь олон нийтэд ойлгомжгүй байдал үүсгээд байдаг. Тэр хэрээр төрийн бүхий л институц легитим алдсаар байна.

Яг одоо л гэхэд, Гашуунсухайт-Ганцмодны боомтын хилийн холболтыг тойрсон улс төрийн зодоонтой байх шиг байна. Олон нийтийн хийгээд улс төрийн хүрээнд “Ерөнхий сайд Л.Оюун-Эрдэнэ “Та нар оройтсон” гэсэн чинь “Эм Си Эс” компани “Бид оройтоогүй ээ” гээд үзэлцээд байгаа” гээд яриад уналаа.

Угтаа энэ зодоон 2024 оны арваннэгдүгээр сараас эхэлсэн бололтой юм. Засгийн газар Шанхайд очиж Гашуунсухайт-Ганцмодны боомтын хилийн холболтын хэлэлцээрийг хийснээс хойш үргэлжилж байгаа аж.

Тэр үеэр гэнэт л 2025 оны төсөв тойроод жонхуурсан. Түүний дараахан, 2024 оны арваннэгдүгээр сарын сүүлчээр Ерөнхий сайд Л.Оюун-Эрдэнэ УИХ дахь намынхаа бүлгийн хурал дээр “Шанхайд айлчлалаар яваад ирэх хооронд болсон улс төрийн акц хоёр улсын Засгийн газар хоорондын гэрээнээс болсон шүү. Ингээд хоёр Засгийн газар хийж болох гэрээний дундуур сонирхол оруулж, эрх ашгийн зөрчил үүсгэсэн. 16 жил гацаасан. Энэ нь баримтаар тодорхой болж байгаа зүйл.  Сая УИХ дахь намын бүлгүүдэд танилцуулсан зүйл удахгүй олон нийтэд ойлгомжтой болно. Сандарсан хүмүүс УИХ дахь намын бүлгийн хуралдааны бичлэгээ хүртэл задалсан.

Тэглээ гээд цаасан дээр хараар бичсэн зүйлээс хэн ч тойрч чадахгүй. Гэрээний дунд байсан хүмүүс, тэдэнд боломж олгосон улстөрчид яг л Эрдэнэтийн 49, Оюу толгой, Хөгжлийн банкны схем задарч байгаа үе шиг сандарч байна. Гэхдээ та хэд оройтсон. Гашуунсухайт-Ганцмод боомтын хил дамнасан төмөр замын гүүрийг хамтран барих тухай Монгол, Хятадын Засгийн газар хоорондын хэлэлцээр хийснээс болж уг гэрээний дунд 16 жил явсан хүмүүс, тэдэнд боломж олгосон улстөрчид ийм улс төр хийлээ” гэж хэлжээ. Энэ талаар хэвлэлүүд мэдээлсэн. Түүнээс хойш их олон үйл явдал Монголын улс төрд өрнөсөн. Тэр явдлуудын нөгөө үзүүрт “Эм Си Эс”-ийг байгаа” гэж яригдаад байна. Уг нь бол, яг “Эм Си Эс” гэхэд хэцүү л дээ. Тэдний охин компани “Энержи ресурс” 10 жилийн өмнө Гашуунсухайтын хилийн холболт дээр ажиллаж байсан. Тэр утгаар нь л холбоод байх шиг байна. Тухайн үед тэдний компани Гашуунсухайтын хилийн холболтын төсөлд онцгой үүрэгтэй оролцож явсан. Хятадын “Шеньхуа” групп болон тэднийх консорциум байдлаар “Гашуунсухайт төмөр зам” ХХК-ийг байгуулсан. Түүгээрээ энэ төслийг хэрэгжүүлэх байв. Тэр нь даанч бүтээгүй хоцорсон. Харин өнөөдөр Засгийн газар Хятадын төрийн өмчит “Чайна энержи” компанитай шууд гэрээлээд тус төслийг хөдөлгөх гэж байна. Хараахан эцэслээгүй байгаа юм.

Тийм учраас УИХ дээр “Найман заалт байгаа бөгөөд өөрчлөхгүй бол хэлэлцээрийг төслийг дэмжих боломжгүй. Нэгдүгээрт, УИХ-ын тогтоолын төсөл дээр гэрээг хил дамнасан төмөр замын бүтээн байгуулалтыг хэрэгжүүлэх хэлтсээр гэж байсныг орж ирсэн төсөл дээр нүүрсний худалдаа, Тавантолгойн нүүрсний уурхайн хүчин чадал гэж нэмсэн байна.

Хоёрдугаарт, гэрээний талууд дээр Хятадын талаас “Чайна энержи” компанитай хамаарал бүхий хуулийн этгээдтэй хамтран ажилладаг Хятадын санхүүжилттэй гэхээр Хятадын бүх компанийг оруулж ирэх гэж байна. Гуравдугаарт, гэрээн дээр үзэл баримтлалын 3.1 гэж явж байгаа бол гурвуулаа зэрэг явах ёстой байтал нүүрсний худалдаа хийж байж, уурхайн гэрээ хийж байж, төмөр замын асуудал ярина гэсэн урьдач нөхцөл орсон байна. Дөрөвдүгээрт, монголчууд нүүрс тээвэр хийж сурсан, хөрөнгө оруулалт болон уурхай ажиллуулаад сурсан боломжуудыг ингээд хятадуудад өгөх гэж байна. Тавдугаарт, Хятадын компаниудад аж ахуйн нэгжийг арилжааны зарчмаар оролцуулахыг дэмжиж таатай нөхцөл бүрдүүлнэ гэсэн заалт тогтоолын төсөл дээр байхгүй учир үүнийг хас. Зургаадугаарт, Хятадын сэргээгдэх эрчим хүчний компаниудыг дэмжих заалт орсон байна. Долдугаарт, “Тавантолгой” ХК дээр үеийн үед хулгай, авлига гарч байсан. Ийм асуудал гарч магадгүй учраас нууцлах зүйл байхгүй. Хэрвээ нууцлах хэрэгтэй бол нарийн зохицуулах асуудлаа тусдаа гэрээлэх ёстой. Наймдугаарт, Хятадын төрийн өмчит компани, Монголын талаас улс төрийн өндөр албан тушаалтан тодорхой хэмжээний авлига өгсөн бол гэрээ цуцлагдах ёстой гэсэн заалт оруул” гэсэн шаардлагыг тавьж буй гэх юм.

Түүнчлэн дээрх төслийн гэрээний хугацаа, Тавантолгой ордын олборлолттой холбоотой асуудал улс төрийн хэрүүлийн сэдвийн цөм нь гээд байгаа юм.

Тэгвэл “Чайна энержи”-ээс ирүүлсэн саналд энэ талаар “Гашуунсухайтын төмөр зам баригдаж ашиглалтад орсноос хойш 16 жил алдагдалтай ажиллаж байна. Цаашид холбож, түүнийгээ ашиглалтад оруулахад дахин гурван жил шаардлагатай. Шударга, бодит, эрх тэгш зарчмыг баримтлан талууд нүүрсний худалдааны тогтвортой, урт хугацааны хамтын ажиллагааны хугацааг 16-20 жил байх саналыг гаргаж байна” гэсэн. Харин 2013-2014 онд Бээжин болон Улаанбаатар хотноо үзэглэж, гэрээлсэн баримтууд болох “Консорциумын гэрээ”, “20 жилд 1.0 тэрбум тн нүүрс нийлүүлэх гэрээ”, “Боомтын төмөр замыг хэрэгжүүлэх төслийн гэрээ”-нд “Талууд 20 жилийн хугацаанд коксжих нүүрс давамгайлсан нэг тэрбум хүртэл тн нүүрсийг олборлолт, үйлдвэрлэлийн хүчин чадалтай уялдуулан Монгол Улсаас Хятад улсад хамтран нийлүүлэх төлөвлөгөө гарган ажиллахад хүчин чармайлт гаргана” гэсэн байдаг.

Эх сурвалж: “Зууны мэдээ” сонин

2025 ОНЫ НЭГДҮГЭЭР САРЫН 31. БААСАН ГАРАГ. № 20 (7516)

ФОТО:

Сэдвүүд : #Нийтлэл  
ХОЛБООТОЙ МЭДЭЭ
Төрийн өмчит 18 компанийг хэн, хэн авах вэ?
Шүүгч Л.Галбадарын “тангараг зөрчсөн” байж болзошгүй үйлдлийг шүүлгэнэ
Г.Дамдинням Засгийн газартайгаа зам нийлэхгүй байна
“Шударга гэрээ” гээд Шапирогоор рекламдуулсан нь худлаа байжээ
ШУУРХАЙ МЭДЭЭ
5 цагийн өмнө өмнө

Сурагчдын дунд "ett-hero 15/15" аялал зохион байгууллаа

5 цагийн өмнө өмнө

"Эрдэнэс тавантолгой" ХК-ийн хүний нөөцийн хөгжил, сургалтын хэлтсийн төлөөлөл Эрдэнэт үйлдвэрт ажиллалаа

5 цагийн өмнө өмнө

“Цагаан алт” хөтөлбөрийн дүнд түүхий эдийн 70 орчим хувийг дотоодын үйлдвэрлэгчид бэлтгэлээ

5 цагийн өмнө өмнө

Сонгуулийн ерөнхий хорооны дарга, гишүүнээс чөлөөлөх тухай асуудлыг хэлэлцлээ

8 цагийн өмнө өмнө

Согтуу иргэд нийтийн тээврийн үйлчилгээг саатуулсан тохиолдол 6 бий

9 цагийн өмнө өмнө

Хяналтын болон бүтээмжийн менежер, сайд нарын зөвлөхүүдийг цомхотгож, дэд сайд нарыг томиллоо

9 цагийн өмнө өмнө

Мэргэжлийн хяналтын байгууллагын үйл ажиллагааг дахин сэргээхээр болжээ

9 цагийн өмнө өмнө

Төрийн өмчит 18 компанийг хэн, хэн авах вэ?

9 цагийн өмнө өмнө

Дүүжин замын тээврийн Өнөр хороолол дахь буудлын заслын ажил үргэлжилж байна

9 цагийн өмнө өмнө

Фото сурвалжилга: Төв талбайд мөсөн хотхон урлаж байна

9 цагийн өмнө өмнө

Дөрвөн ногоон мэнгэтэй цагаагчин тахиа өдөр

9 цагийн өмнө өмнө

Цас орно, өдөртөө 5-7 хэм хүйтэн байна

1 өдрийн өмнө өмнө

Засгийн газрын ээлжит хуралдаан болж байна

1 өдрийн өмнө өмнө

Онцгой байдлын газрын шинэ аврах салбар нэгдлээ

1 өдрийн өмнө өмнө

Шүүгч Л.Галбадарын “тангараг зөрчсөн” байж болзошгүй үйлдлийг шүүлгэнэ

1 өдрийн өмнө өмнө

Г.Дамдинням Засгийн газартайгаа зам нийлэхгүй байна

1 өдрийн өмнө өмнө

С.Наранцогт, М.Чинбат нарыг дэмжиж, П.Дэлгэрнаранг өөрийнх хүсэлтээр чөлөөлөв

1 өдрийн өмнө өмнө

Таван шар мэнгэтэй цагаан бич өдөр

1 өдрийн өмнө өмнө

Цас орохгүй, өдөртөө 8-10 хэм хүйтэн байна

2 өдрийн өмнө өмнө

NBA-ын өнгөрсөн долоо хоногийн шилдэг тоглогчдын бичлэг (2025-26)

2 өдрийн өмнө өмнө

Денвер Наггетс нэмэлт цагт Хьюстон Рокетс багийг хожлоо

2 өдрийн өмнө өмнө

Н.Учрал: Технологийн дэвшил, хиймэл оюуныг ашиглахад онцгой анхаарна

2 өдрийн өмнө өмнө

СЕХ-ны даргын үүрэгт ажлаас чөлөөлөгдөх хүсэлтийг хэлэлцлээ

2 өдрийн өмнө өмнө

Монос, Офицер, МИТС-ийн олон түвшний уулзварын загвар зураг батлагдаад байна

2 өдрийн өмнө өмнө

Орон сууцны үнэ өнгөрсөн жилийн мөн үеийнхээс 12.7 хувь өсжээ

2 өдрийн өмнө өмнө

Газар доогуурх хамгийн урт, хамгийн гүн автозамын туннелийн явц 50 хувьтай үргэлжилж байна

2 өдрийн өмнө өмнө

Нүхэн гарц төслийн 3-р байршилд туннелийн их биеийн бүтээцийг түлхэх технологиор хийж гүйцэтгэлээ

2 өдрийн өмнө өмнө

Завхан аймагт 3,6 магнитудын газар хөдлөлт боллоо

2 өдрийн өмнө өмнө

Монгол Улс энэ сард 219400 тонн шатахуун импортолно

2 өдрийн өмнө өмнө

Инженер хангамжийн байгууллагууд бэлэн байдалд ажиллаж байна

САНАЛ БОЛГОХ
2025-12-11 өмнө

МИК 2025 оны “Шилдэг ТоС санхүүгийн байгууллага”-аар шалгарлаа

2025-12-12 өмнө

Налайх дүүрэгт монгол өв уламжлал, ёс заншлын өргөө 100 ортой цэцэрлэгийн барилга угсралтын ажил дууслаа

2025-12-12 өмнө

Нийслэлийн зарим байршилд голуудын халиа 25-35 см нэмэгдсэн байна

2025-12-14 өмнө

Фото сурвалжилга: Хотын нэг өдөр

2025-12-12 өмнө

“Шударга гэрээ” гээд Шапирогоор рекламдуулсан нь худлаа байжээ

2025-12-12 өмнө

Компаниудад хугацаатай үүрэг өгснөөр бүх сумдад шатахуун нийлүүлжээ

2025-12-12 өмнө

Үс засуулвал эд эдлэл идээ ундаа олдоно

2025-12-12 өмнө

"The Mongolz" баг "Team Vitality" багт хожигдож тэмцээнээ өндөрлүүллээ

2025-12-11 өмнө

Фото сурвалжилга: Төв талбайн сүлд модны гэрлийг асаалаа

2025-12-11 өмнө

Дүүжин замын тээвэр төслийг хүйтний улиралд тусгай аргачлалаар гүйцэтгэж байна

2025-12-12 өмнө

Цас орохгүй, өдөртөө 16-18 хэм хүйтэн байна

2025-12-12 өмнө

Монгол Улсад хүндэтгэлтэй хандахгүй хэнтэй ч бид хамтран ажиллах шаардлага байхгүй

2025-12-13 өмнө

3 жилийн хугацаанд 1000 нэр төрлийн бүтээгдэхүүн зах зээлд гаргажээ

2025-12-11 өмнө

Наадмын тоглолтын найруулагчийг ирэх оны хоёрдугаар сард сонгон шалгаруулна

2025-12-12 өмнө

Оюу толгойн асуудлаарх өнөөдрийн нотлох баримтыг шинжлэн судлах сонсголд 95 гэрч оролцоно

2025-12-12 өмнө

УОК-ын шуурхай хуралдаанаар 21 аймгийн удирдлагад чиглэл өглөө

2025-12-14 өмнө

Т.Даваадалай: Ашиглалтын шаардлага хангахгүй байрыг орон сууцжуулах 133 төсөл 65 хувийн гүйцэтгэлтэй байна

2025-12-14 өмнө

Нийслэлд үйл ажиллагаа явуулж байгаа нийтийн байруудад хяналт, шалгалт хийж байна

2025-12-11 өмнө

Г.Лувсанжамц: Баялаг бүтээгчдэд энэ хэлэлцээр хэрхэн нөлөөлөх вэ

2025-12-11 өмнө

Б.Пүрэвдорж: Яамнаас өгч байгаа импортын зөвшөөрөлд чинь авлигал байгаа юм биш үү

2025-12-11 өмнө

Нэгдсэн Үндэстний Байгууллагатай хамтын ажиллагааг идэвхжүүлэх талаар санал солилцов

2025-12-11 өмнө

Н.Алтанхуяг: Зураг төслөөс авлигал эхэлдэг

2025-12-11 өмнө

Сан Антонио Спөрс ЛА Лейкэрсийг хожиж, хагас шигшээд шалгарлаа

2025-12-13 өмнө

Есөн улаан мэнгэтэй улаан луу өдөр

2025-12-11 өмнө

Ч.Номин:Жилд 2-3 өдрийг амралт болгосноор 1 хувийн бүтээмжээ алдаж байна

2025-12-11 өмнө

Улсын II төв эмнэлэг амьд донороос бөөр шилжүүлэн суулгана

2025-12-15 өмнө

Энэ онд нийслэлийн мал аж ахуй эрхлэхийг хориглосон бүсээс 214 айлын 8495 малыг гаргав

2025-12-15 өмнө

Ипотекийн зээлийн мэдээллээ хэрхэн шалгах вэ

2025-12-13 өмнө

Цас орохгүй, өдөртөө 16-18 хэм хүйтэн байна

2025-12-13 өмнө

Шилдэг залуу эрдэмтэн, эмч нар Ерөнхийлөгчийн нэрэмжит шагнал хүртлээ

Бидний тухай Редакцийн бодлого Сурталчилгаа байршуулах Холбоо барих Дээшээ буцах


Веб сайтад агуулагдсан мэдээлэл зохиогчийн эрхийн хуулиар хамгаалагдсан тул зөвшөөрөлгүй хуулбарлах хориотой.

Copyright © MMINFO.MN All Rights Reserved. Powered by HUREEMEDIA.