• Эхлэл
  • Цаг агаар
  • Валют ханш
  • Улс төр
  • Эдийн засаг
  • Үзэл бодол
  • Спорт
  • Нийгэм
  • Дэлхий
  • Энтертайнмэнт
  • Зурхай



Ши Жиньпиний нутгаар...

Дэлхийд дөрөвт бичигддэг усан боомт Нинбо хотын бахархал. Ханжоу хотоос автобусаар  гурван цаг давхиад л хүрнэ. Цэлийсэн талд бэлчих бог,  бод малын аль нь  ч зам зуурт тааралдаагүй. Шавар тагзны суурин дээр шинээр сүндэрлэж буй орчин цагийн барилга байшин, давхар зам, хаа нэг цагаан будааны талбай л нүдний үзүүрт жирэлзэн өнгөрнө.

Хараа цуцам энгүй уудам тал, гадныхны нүдийг хужирлах таван хошуу мал  зөвхөн миний Монголд л байдаг аж.  Ийн бодож, унтаа сэрүүний хооронд зүүрмэглэж явсаар нэг л мэдэхэд  Нинбо хотод хүрсэн байлаа. Далайн эргийн хот болоод тэрүү  халуун орны бүгчим агаар, тогтмол усны эхүүн үнэр хуурай газрын  бидэнд  содон байлгүй яав гэж. 

Төд удалгүй замаг үнэртсэн   орчинд  дасч орхисон. Тэнд бол амьдраад л байх юм билээ. Хөгжил дэвшлээрээ Ханжоу хотоос ялгагдах зүйл алга. Шил даран сүндэрлэсэн орчин цагийн барилга, цэцэг навч гээд  орчин цагийн хотод байх ёстой бүх зүйл тэнд  буй болжээ.  Цагаан будаа тариалдаг байсан жижигхэн хот байсан гэхэд явуулын бид бүү хэл XX  зууны төгсгөлөөр төрсөн залуучууд нь ч үнэмшихгүй болсон гэж дуулдсан.   Гудамжаар нь дэлхийн брэнд болсон тээврийн хэрэгсэл,  мотоцикл хоёр сүлжилдээд л. Нөгөөтэйгүүр, Ханжоу, Нинбо хотын охид бүсгүйчүүд  цаанаа л царайлаг. 

Далайн зөөлөн уур амьсгалтай болоод тэр  байх.  Монголын сэтгүүлчид хотоос хот, хүндлэлээс хүндлэл дамжин явсаар дээр цухас дурдсан дэлхийд алдартай усан боомтын захиргаан дээр ирэв.  Ганцхан компани үйл ажиллагаагаа явуулдаг гэхэд үнэмшил муутай санагдам  58 давхар шилэн байшинд төвхнөжээ, усан боомтын захиргаа.   Гэхдээ дэлхийн 250 гаруй улс орны 600 гаруй  усан боомттой  усан замаар холбогдож, тэдний ачаа барааг нааш цааш зөөдөг гэхээр хүлээн зөвшөөрөхөөс аргагүй.  Биднийг тосч уулзсан  боомтын дэд ерөнхийлөгч  Жиан Вэй “Манай боомт эртнийх. Тодруулбал, 1685 онд  Чин улсын үед  байгуулагдсан түүхтэй.  

Гэхдээ байгууллагынхаа түүхийг 1973 оноос бичиж эхэлсэн.  БНХАУ-ын дэд дарга 1973 онд энд ирж, нүүрсний гармыг нээж байсан бол 1975 оноос дотооддоо усан замын тээвэрлэлт хийж эхэлсэн байдаг. Ингэж явсаар дөрвөн жилийн дараа буюу 1979 оноос олон улсын ачаа тээвэрлэх болсон. Саяхныг хүртэл манай боомт дэлхийд сайн танигдаагүй байсан.  Тус тусдаа үйл ажиллагаа явуулдаг дөрвөн жижиг боомт  байсныг нэгтгэж,  төрийн өмчит хувьцаат компани болгосон юм. “Нэг бүс- нэг зам “ бодлого ч энэ хүрээнд хэрэгжих учиртай. Дөрвөн өөр ашиг сонирхол бүхий дөрвөн компани нэг бүст багтаж, нэг замаар явна гэдэг амаргүй зүйл.    Ингэж нэгдэж чадсаны хүчинд нэг замаар явж байгаагийн үр дүнд  бид  Хятад улсдаа  тэргүүлж, дэлхийд дөрөвт бичигдэх  болсон. 

Бид дэлхийг холбодог гэдгээрээ бахархдаг. Канад, Өмнөд Ази, Европын ихэнх оронд хүрч үйлчилдэг. Сард 220 удаа замд гардаг. Энэ нь жилд гурван сая 600 мянган тонн ачаа тээвэрлэдэг гэсэн үг ” хэмээн боомтынхоо үйл ажиллагааг ерөнхийд нь танилцуулсан. Дашрамд өгүүлэхэд, тэрбээр биднийг Монголоос ирсэн гэж дуулаад “Манай боомтын даргаар Өвөрмонгол хүн ажиллаж байлаа. Баянчулуун гэж дарга байсан. Түүний ажиллаж байсан үеийн зураг бий шүү” гээд   2004 онд  шинэ боомтын нээлтийн үеийн  түүхэн гэрэл зургийг үзэж сонирхохыг хүссэн.  

Нинбо боомт Хятадын усан тээврийн  маш том коридор бөгөөд “Далайн торгоны зам”-ын дорнод бүсийн төв  юм билээ.  Тус боомтын бэлэг тэмдэг  дөрвөлжин, гурвалжин хосолсон дүрс байх агаад энэ нь тэнгэр бол бөөрөнхий газар бол дөрвөлжин гэсэн утгыг агуулсан санаа юмсанж.  

Эднийх 2008 онд  төрийн өмчит аж ахуйн нэгж болсон  бөгөөд  2010 онд олон улсын биржид хувьцаагаа гаргажээ. Номхон далайн бүс нутгийн ачаа тээврийн 80 хувийг  дангаараа гүйцэтгэдэг аж. Уншигч танд сонирхуулахад, дэлхийд дөрөвт ордог гэхээр хүчин чадлын хувьд ямар нь ойлгомжтой.  Ганцхан жишээ хэлэхэд, 15 секунт тутамд нэг чингэлэг хаа нэг тийш ачигдах эсвэл боомт дээр бууж байдаг гээд төсөөл дөө. Сард 21 сая чингэлэг Нинбо  боомтоор дамждаг байна.   Хятад улсад алдартай 100 мянган тонн жинтэй усан онгоц   Нинбогоор овоглогддог.

Ачаа  тээвэрлэлтийн  60 хувийг нефтийн бүтээгдэхүүн дангаараа  эзэлдэг нь дэлхийд энэ үзүүлэлтээрээ тэргүүлдэг гэсэн үг.  Нефтийн хамгийн том усан онгоц мөн л эднийх. Өнгөрсөн 2015 онд 71,545 тонн-ын жинтэй 15 давхар иргэний зориулалтын  усан онгоц үйлдвэрлэн далайд гаргасан тухай мэдээллийг сонссоны дараа боомтын үйл ажиллагаатай газар дээр нь танилцсан.  Хуйлран хүрхрэх  далайн шар ус монголчуудыг ч дэлхийтэй холбодгийг сонсч зогсох  сайхан байлаа. Боомтын усан зогсоол дээр хэдэн зуун мянгаараа давхарлаастай байх чингэлгүүд дотор Тяньжин боомтоор дамжин Улаанбаатар руу ачигдах ачаа байж л  байгаа даа.   

Хөгжлийн хурдад тань атаархах юм аа

Монголын сэтгүүлчдийг нутаг буцах болсонтой холбогдуулан Нинбо хотын удирдлагууд төр, захиргааныхаа ордонд хүлээн авч уулзав. Далайн эргийн жижигхэн хотын  захиргааны байр G-20 уулзалт болсон ордноос тохижилт энэ тэрээрээ ялгагдах юм алга. Хэмжээ нь л жижиг болохоос биш.

Хотын орлогч дарга МСНЭ-ийн ерөнхийлөгч Б.Галаарид тэргүүтэй Монголын сэтгүүлчид   Нинбо хотод хүрэлцэн ирсэнд талархал илэрхийлээд хотынхоо талаар мэдээлэл өгсөн юм. Тэд 20 гаруй хоногийн өмнө  Нийслэлийн Засаг дарга бөгөөд Улаанбаатар хотын зхирагч С.Батболдын урилгаар Улаанбаатар хотод албан ёсны айлчлал хийгээд ирсэн тухайгаа уулзалтын эхэнд онцолж байв. Хөх мөрний гурвалжин бүсэд багтах энэ хот долоон сая 800 мянган хүн амтай гэнэ.  Эдийн засгийн хувьд  улсдаа дээгүүрт бичигддэг гэдгээрээ тэрбээр бахархаж,  Нинбогийн брэнд болсон усан боомт дэлхийд дөрөвт  эрэмбэлэгдэж байгааг  дахин, дахин онцолсон. 

Тэрбээр цааш нь Нинбо хот  хурдацтайгаар хөгжиж байгаа нууцыг  төмөр зам, усан замын тээвэрлэлтийг эдийн засгийн эргэлтэд бүрэн дүүрэн оруулж чадсан явдал гэж тодорхойлно лээ.  Өөрөөр хэлбэл, Хөх мөрний урсацыг усан боомт руу татаж чадсанаар дэлхийн олон оронтой усан замаар холбогдоод зогсохгүй тэдний ачааг хүссэн газарт хүргэж өгч  байгаагийн буян гэж хэлж болох   аж. Хотын орлогч дарга “буян” гэж монгол ухаанаар  хэлээгүй ч утга нь тийм байсан.  

Үнэхээр ч Нинбо хотыг олон улсын худалдаа, аж үйлдвэрийн томоохон бүсийн хэмжээнд хөгжүүлж чадсан  Бээжингийн бодлогыг магтахгүй гээд яалтай.  Үүрч дүүрээд эх оронд авч ирж болдог чингэлэгтэй  ачаа бол монгол хүний 13 мэхийг хэрэглээд талыг нь ч атугай тэгнээд ирэх байлаа.

“ Цагаан хэрэм”-ийн цаана шинэ цагийн Хятад улс дэлхийг хөгжлөөрөө тэргүүлэх  аянд “морджээ”. Түүнийгээ “ Нэг зам- Нэг бүс” нутаг цаашлаад бизнесийн хөгжил буюу инноваци  хэмээн тодорхойлсон нь ийм учиртай юм байна.   Хоёр мянган бээрээс ганзаглаж ирсэн аяны богцоо задаллаа. Уншигч та нэгийг бодож, хоёрыг эрэгцүүлсэн гэдэгт найднам. Та ч бас бидний араас Ши Жиньпиний нутгаар явж, торгоны замыг дэлхийд  дахин сануулсан инновацийн хөгжилтэй танилцаад ирээрэй.

Ханжоу- Нинбо-Бээжин.

    ХУВААЛЦАХ ЖИРГЭХ


МЭДЭЭНИЙ СЭТГЭГДЭЛ
ХОЛБООТОЙ МЭДЭЭ
Туулын хурдны зам төслийн бэлтгэл ажил 61.6 хувьтай байна
СБД-ийн нэгдсэн эмнэлгийн мэс заслын хэсгийг вакум мэс заслын өрөө болгон шинэчилж, улсын комисс хүлээн авлаа
Гурван хөх мэнгэтэй хар нохой өдөр
Цас орохгүй, өдөртөө 16-18 хэм хүйтэн байна



Веб сайтад агуулагдсан мэдээлэл зохиогчийн эрхийн хуулиар хамгаалагдсан тул зөвшөөрөлгүй хуулбарлах хориотой.

Copyright © MMINFO.MN All Rights Reserved. Powered by HUREEMEDIA.





  • Эхлэл
  • Цаг агаар
  • Валют ханш
  • Улс төр
  • Эдийн засаг
  • Үзэл бодол
  • Спорт
  • Нийгэм
  • Дэлхий
  • Энтертайнмэнт
  • Зурхай



Ши Жиньпиний нутгаар...

Дэлхийд дөрөвт бичигддэг усан боомт Нинбо хотын бахархал. Ханжоу хотоос автобусаар  гурван цаг давхиад л хүрнэ. Цэлийсэн талд бэлчих бог,  бод малын аль нь  ч зам зуурт тааралдаагүй. Шавар тагзны суурин дээр шинээр сүндэрлэж буй орчин цагийн барилга байшин, давхар зам, хаа нэг цагаан будааны талбай л нүдний үзүүрт жирэлзэн өнгөрнө.

Хараа цуцам энгүй уудам тал, гадныхны нүдийг хужирлах таван хошуу мал  зөвхөн миний Монголд л байдаг аж.  Ийн бодож, унтаа сэрүүний хооронд зүүрмэглэж явсаар нэг л мэдэхэд  Нинбо хотод хүрсэн байлаа. Далайн эргийн хот болоод тэрүү  халуун орны бүгчим агаар, тогтмол усны эхүүн үнэр хуурай газрын  бидэнд  содон байлгүй яав гэж. 

Төд удалгүй замаг үнэртсэн   орчинд  дасч орхисон. Тэнд бол амьдраад л байх юм билээ. Хөгжил дэвшлээрээ Ханжоу хотоос ялгагдах зүйл алга. Шил даран сүндэрлэсэн орчин цагийн барилга, цэцэг навч гээд  орчин цагийн хотод байх ёстой бүх зүйл тэнд  буй болжээ.  Цагаан будаа тариалдаг байсан жижигхэн хот байсан гэхэд явуулын бид бүү хэл XX  зууны төгсгөлөөр төрсөн залуучууд нь ч үнэмшихгүй болсон гэж дуулдсан.   Гудамжаар нь дэлхийн брэнд болсон тээврийн хэрэгсэл,  мотоцикл хоёр сүлжилдээд л. Нөгөөтэйгүүр, Ханжоу, Нинбо хотын охид бүсгүйчүүд  цаанаа л царайлаг. 

Далайн зөөлөн уур амьсгалтай болоод тэр  байх.  Монголын сэтгүүлчид хотоос хот, хүндлэлээс хүндлэл дамжин явсаар дээр цухас дурдсан дэлхийд алдартай усан боомтын захиргаан дээр ирэв.  Ганцхан компани үйл ажиллагаагаа явуулдаг гэхэд үнэмшил муутай санагдам  58 давхар шилэн байшинд төвхнөжээ, усан боомтын захиргаа.   Гэхдээ дэлхийн 250 гаруй улс орны 600 гаруй  усан боомттой  усан замаар холбогдож, тэдний ачаа барааг нааш цааш зөөдөг гэхээр хүлээн зөвшөөрөхөөс аргагүй.  Биднийг тосч уулзсан  боомтын дэд ерөнхийлөгч  Жиан Вэй “Манай боомт эртнийх. Тодруулбал, 1685 онд  Чин улсын үед  байгуулагдсан түүхтэй.  

Гэхдээ байгууллагынхаа түүхийг 1973 оноос бичиж эхэлсэн.  БНХАУ-ын дэд дарга 1973 онд энд ирж, нүүрсний гармыг нээж байсан бол 1975 оноос дотооддоо усан замын тээвэрлэлт хийж эхэлсэн байдаг. Ингэж явсаар дөрвөн жилийн дараа буюу 1979 оноос олон улсын ачаа тээвэрлэх болсон. Саяхныг хүртэл манай боомт дэлхийд сайн танигдаагүй байсан.  Тус тусдаа үйл ажиллагаа явуулдаг дөрвөн жижиг боомт  байсныг нэгтгэж,  төрийн өмчит хувьцаат компани болгосон юм. “Нэг бүс- нэг зам “ бодлого ч энэ хүрээнд хэрэгжих учиртай. Дөрвөн өөр ашиг сонирхол бүхий дөрвөн компани нэг бүст багтаж, нэг замаар явна гэдэг амаргүй зүйл.    Ингэж нэгдэж чадсаны хүчинд нэг замаар явж байгаагийн үр дүнд  бид  Хятад улсдаа  тэргүүлж, дэлхийд дөрөвт бичигдэх  болсон. 

Бид дэлхийг холбодог гэдгээрээ бахархдаг. Канад, Өмнөд Ази, Европын ихэнх оронд хүрч үйлчилдэг. Сард 220 удаа замд гардаг. Энэ нь жилд гурван сая 600 мянган тонн ачаа тээвэрлэдэг гэсэн үг ” хэмээн боомтынхоо үйл ажиллагааг ерөнхийд нь танилцуулсан. Дашрамд өгүүлэхэд, тэрбээр биднийг Монголоос ирсэн гэж дуулаад “Манай боомтын даргаар Өвөрмонгол хүн ажиллаж байлаа. Баянчулуун гэж дарга байсан. Түүний ажиллаж байсан үеийн зураг бий шүү” гээд   2004 онд  шинэ боомтын нээлтийн үеийн  түүхэн гэрэл зургийг үзэж сонирхохыг хүссэн.  

Нинбо боомт Хятадын усан тээврийн  маш том коридор бөгөөд “Далайн торгоны зам”-ын дорнод бүсийн төв  юм билээ.  Тус боомтын бэлэг тэмдэг  дөрвөлжин, гурвалжин хосолсон дүрс байх агаад энэ нь тэнгэр бол бөөрөнхий газар бол дөрвөлжин гэсэн утгыг агуулсан санаа юмсанж.  

Эднийх 2008 онд  төрийн өмчит аж ахуйн нэгж болсон  бөгөөд  2010 онд олон улсын биржид хувьцаагаа гаргажээ. Номхон далайн бүс нутгийн ачаа тээврийн 80 хувийг  дангаараа гүйцэтгэдэг аж. Уншигч танд сонирхуулахад, дэлхийд дөрөвт ордог гэхээр хүчин чадлын хувьд ямар нь ойлгомжтой.  Ганцхан жишээ хэлэхэд, 15 секунт тутамд нэг чингэлэг хаа нэг тийш ачигдах эсвэл боомт дээр бууж байдаг гээд төсөөл дөө. Сард 21 сая чингэлэг Нинбо  боомтоор дамждаг байна.   Хятад улсад алдартай 100 мянган тонн жинтэй усан онгоц   Нинбогоор овоглогддог.

Ачаа  тээвэрлэлтийн  60 хувийг нефтийн бүтээгдэхүүн дангаараа  эзэлдэг нь дэлхийд энэ үзүүлэлтээрээ тэргүүлдэг гэсэн үг.  Нефтийн хамгийн том усан онгоц мөн л эднийх. Өнгөрсөн 2015 онд 71,545 тонн-ын жинтэй 15 давхар иргэний зориулалтын  усан онгоц үйлдвэрлэн далайд гаргасан тухай мэдээллийг сонссоны дараа боомтын үйл ажиллагаатай газар дээр нь танилцсан.  Хуйлран хүрхрэх  далайн шар ус монголчуудыг ч дэлхийтэй холбодгийг сонсч зогсох  сайхан байлаа. Боомтын усан зогсоол дээр хэдэн зуун мянгаараа давхарлаастай байх чингэлгүүд дотор Тяньжин боомтоор дамжин Улаанбаатар руу ачигдах ачаа байж л  байгаа даа.   

Хөгжлийн хурдад тань атаархах юм аа

Монголын сэтгүүлчдийг нутаг буцах болсонтой холбогдуулан Нинбо хотын удирдлагууд төр, захиргааныхаа ордонд хүлээн авч уулзав. Далайн эргийн жижигхэн хотын  захиргааны байр G-20 уулзалт болсон ордноос тохижилт энэ тэрээрээ ялгагдах юм алга. Хэмжээ нь л жижиг болохоос биш.

Хотын орлогч дарга МСНЭ-ийн ерөнхийлөгч Б.Галаарид тэргүүтэй Монголын сэтгүүлчид   Нинбо хотод хүрэлцэн ирсэнд талархал илэрхийлээд хотынхоо талаар мэдээлэл өгсөн юм. Тэд 20 гаруй хоногийн өмнө  Нийслэлийн Засаг дарга бөгөөд Улаанбаатар хотын зхирагч С.Батболдын урилгаар Улаанбаатар хотод албан ёсны айлчлал хийгээд ирсэн тухайгаа уулзалтын эхэнд онцолж байв. Хөх мөрний гурвалжин бүсэд багтах энэ хот долоон сая 800 мянган хүн амтай гэнэ.  Эдийн засгийн хувьд  улсдаа дээгүүрт бичигддэг гэдгээрээ тэрбээр бахархаж,  Нинбогийн брэнд болсон усан боомт дэлхийд дөрөвт  эрэмбэлэгдэж байгааг  дахин, дахин онцолсон. 

Тэрбээр цааш нь Нинбо хот  хурдацтайгаар хөгжиж байгаа нууцыг  төмөр зам, усан замын тээвэрлэлтийг эдийн засгийн эргэлтэд бүрэн дүүрэн оруулж чадсан явдал гэж тодорхойлно лээ.  Өөрөөр хэлбэл, Хөх мөрний урсацыг усан боомт руу татаж чадсанаар дэлхийн олон оронтой усан замаар холбогдоод зогсохгүй тэдний ачааг хүссэн газарт хүргэж өгч  байгаагийн буян гэж хэлж болох   аж. Хотын орлогч дарга “буян” гэж монгол ухаанаар  хэлээгүй ч утга нь тийм байсан.  

Үнэхээр ч Нинбо хотыг олон улсын худалдаа, аж үйлдвэрийн томоохон бүсийн хэмжээнд хөгжүүлж чадсан  Бээжингийн бодлогыг магтахгүй гээд яалтай.  Үүрч дүүрээд эх оронд авч ирж болдог чингэлэгтэй  ачаа бол монгол хүний 13 мэхийг хэрэглээд талыг нь ч атугай тэгнээд ирэх байлаа.

“ Цагаан хэрэм”-ийн цаана шинэ цагийн Хятад улс дэлхийг хөгжлөөрөө тэргүүлэх  аянд “морджээ”. Түүнийгээ “ Нэг зам- Нэг бүс” нутаг цаашлаад бизнесийн хөгжил буюу инноваци  хэмээн тодорхойлсон нь ийм учиртай юм байна.   Хоёр мянган бээрээс ганзаглаж ирсэн аяны богцоо задаллаа. Уншигч та нэгийг бодож, хоёрыг эрэгцүүлсэн гэдэгт найднам. Та ч бас бидний араас Ши Жиньпиний нутгаар явж, торгоны замыг дэлхийд  дахин сануулсан инновацийн хөгжилтэй танилцаад ирээрэй.

Ханжоу- Нинбо-Бээжин.



МЭДЭЭНИЙ СЭТГЭГДЭЛ


Бидний тухай Редакцийн бодлого Сурталчилгаа байршуулах Холбоо барих

Веб сайтад агуулагдсан мэдээлэл зохиогчийн эрхийн хуулиар хамгаалагдсан тул зөвшөөрөлгүй хуулбарлах хориотой.

Copyright © MMINFO.MN All Rights Reserved. Powered by HUREEMEDIA.





Эхлэл Улс төр Эдийн засаг Үзэл бодол Спорт Нийгэм Дэлхий Энтертайнмэнт Зурхай
  • Нийтлэл
  • •
  • Ярилцлага
  • •
  • Сурвалжлага
  • •
  • Азийн АШТ
  • •
  • Фото мэдээ
  • •
  • Оддын амьдрал
БҮХ СЭДЭВ
  • •Засгийн газар
  • •Нийтлэл
  • •Фото мэдээ
  • •Сагсанбөмбөг
  • •Уул уурхай
  • •Чуулган
  • •Улсын Онцгой Комисс
  • •Ипотекийн зээл
  • •Яам, Агентлаг
  • •Нээлттэй сонсгол
  • •Ерөнхийлөгч
  • •Сэрэмжлүүлэг
  • •Байнгын хороо
  • •Эрүүл мэнд
  • •E-Sport
ХУРААХ
Зуслангийн замд хурд хэмжигч...
Шаолины лам усан дээгүүр 125 метр...

Ши Жиньпиний нутгаар...

Чулуунцэцэг 2017-06-14
    ХУВААЛЦАХ ЖИРГЭХ
Ши Жиньпиний нутгаар...

Дэлхийд дөрөвт бичигддэг усан боомт Нинбо хотын бахархал. Ханжоу хотоос автобусаар  гурван цаг давхиад л хүрнэ. Цэлийсэн талд бэлчих бог,  бод малын аль нь  ч зам зуурт тааралдаагүй. Шавар тагзны суурин дээр шинээр сүндэрлэж буй орчин цагийн барилга байшин, давхар зам, хаа нэг цагаан будааны талбай л нүдний үзүүрт жирэлзэн өнгөрнө.

Хараа цуцам энгүй уудам тал, гадныхны нүдийг хужирлах таван хошуу мал  зөвхөн миний Монголд л байдаг аж.  Ийн бодож, унтаа сэрүүний хооронд зүүрмэглэж явсаар нэг л мэдэхэд  Нинбо хотод хүрсэн байлаа. Далайн эргийн хот болоод тэрүү  халуун орны бүгчим агаар, тогтмол усны эхүүн үнэр хуурай газрын  бидэнд  содон байлгүй яав гэж. 

Төд удалгүй замаг үнэртсэн   орчинд  дасч орхисон. Тэнд бол амьдраад л байх юм билээ. Хөгжил дэвшлээрээ Ханжоу хотоос ялгагдах зүйл алга. Шил даран сүндэрлэсэн орчин цагийн барилга, цэцэг навч гээд  орчин цагийн хотод байх ёстой бүх зүйл тэнд  буй болжээ.  Цагаан будаа тариалдаг байсан жижигхэн хот байсан гэхэд явуулын бид бүү хэл XX  зууны төгсгөлөөр төрсөн залуучууд нь ч үнэмшихгүй болсон гэж дуулдсан.   Гудамжаар нь дэлхийн брэнд болсон тээврийн хэрэгсэл,  мотоцикл хоёр сүлжилдээд л. Нөгөөтэйгүүр, Ханжоу, Нинбо хотын охид бүсгүйчүүд  цаанаа л царайлаг. 

Далайн зөөлөн уур амьсгалтай болоод тэр  байх.  Монголын сэтгүүлчид хотоос хот, хүндлэлээс хүндлэл дамжин явсаар дээр цухас дурдсан дэлхийд алдартай усан боомтын захиргаан дээр ирэв.  Ганцхан компани үйл ажиллагаагаа явуулдаг гэхэд үнэмшил муутай санагдам  58 давхар шилэн байшинд төвхнөжээ, усан боомтын захиргаа.   Гэхдээ дэлхийн 250 гаруй улс орны 600 гаруй  усан боомттой  усан замаар холбогдож, тэдний ачаа барааг нааш цааш зөөдөг гэхээр хүлээн зөвшөөрөхөөс аргагүй.  Биднийг тосч уулзсан  боомтын дэд ерөнхийлөгч  Жиан Вэй “Манай боомт эртнийх. Тодруулбал, 1685 онд  Чин улсын үед  байгуулагдсан түүхтэй.  

Гэхдээ байгууллагынхаа түүхийг 1973 оноос бичиж эхэлсэн.  БНХАУ-ын дэд дарга 1973 онд энд ирж, нүүрсний гармыг нээж байсан бол 1975 оноос дотооддоо усан замын тээвэрлэлт хийж эхэлсэн байдаг. Ингэж явсаар дөрвөн жилийн дараа буюу 1979 оноос олон улсын ачаа тээвэрлэх болсон. Саяхныг хүртэл манай боомт дэлхийд сайн танигдаагүй байсан.  Тус тусдаа үйл ажиллагаа явуулдаг дөрвөн жижиг боомт  байсныг нэгтгэж,  төрийн өмчит хувьцаат компани болгосон юм. “Нэг бүс- нэг зам “ бодлого ч энэ хүрээнд хэрэгжих учиртай. Дөрвөн өөр ашиг сонирхол бүхий дөрвөн компани нэг бүст багтаж, нэг замаар явна гэдэг амаргүй зүйл.    Ингэж нэгдэж чадсаны хүчинд нэг замаар явж байгаагийн үр дүнд  бид  Хятад улсдаа  тэргүүлж, дэлхийд дөрөвт бичигдэх  болсон. 

Бид дэлхийг холбодог гэдгээрээ бахархдаг. Канад, Өмнөд Ази, Европын ихэнх оронд хүрч үйлчилдэг. Сард 220 удаа замд гардаг. Энэ нь жилд гурван сая 600 мянган тонн ачаа тээвэрлэдэг гэсэн үг ” хэмээн боомтынхоо үйл ажиллагааг ерөнхийд нь танилцуулсан. Дашрамд өгүүлэхэд, тэрбээр биднийг Монголоос ирсэн гэж дуулаад “Манай боомтын даргаар Өвөрмонгол хүн ажиллаж байлаа. Баянчулуун гэж дарга байсан. Түүний ажиллаж байсан үеийн зураг бий шүү” гээд   2004 онд  шинэ боомтын нээлтийн үеийн  түүхэн гэрэл зургийг үзэж сонирхохыг хүссэн.  

Нинбо боомт Хятадын усан тээврийн  маш том коридор бөгөөд “Далайн торгоны зам”-ын дорнод бүсийн төв  юм билээ.  Тус боомтын бэлэг тэмдэг  дөрвөлжин, гурвалжин хосолсон дүрс байх агаад энэ нь тэнгэр бол бөөрөнхий газар бол дөрвөлжин гэсэн утгыг агуулсан санаа юмсанж.  

Эднийх 2008 онд  төрийн өмчит аж ахуйн нэгж болсон  бөгөөд  2010 онд олон улсын биржид хувьцаагаа гаргажээ. Номхон далайн бүс нутгийн ачаа тээврийн 80 хувийг  дангаараа гүйцэтгэдэг аж. Уншигч танд сонирхуулахад, дэлхийд дөрөвт ордог гэхээр хүчин чадлын хувьд ямар нь ойлгомжтой.  Ганцхан жишээ хэлэхэд, 15 секунт тутамд нэг чингэлэг хаа нэг тийш ачигдах эсвэл боомт дээр бууж байдаг гээд төсөөл дөө. Сард 21 сая чингэлэг Нинбо  боомтоор дамждаг байна.   Хятад улсад алдартай 100 мянган тонн жинтэй усан онгоц   Нинбогоор овоглогддог.

Ачаа  тээвэрлэлтийн  60 хувийг нефтийн бүтээгдэхүүн дангаараа  эзэлдэг нь дэлхийд энэ үзүүлэлтээрээ тэргүүлдэг гэсэн үг.  Нефтийн хамгийн том усан онгоц мөн л эднийх. Өнгөрсөн 2015 онд 71,545 тонн-ын жинтэй 15 давхар иргэний зориулалтын  усан онгоц үйлдвэрлэн далайд гаргасан тухай мэдээллийг сонссоны дараа боомтын үйл ажиллагаатай газар дээр нь танилцсан.  Хуйлран хүрхрэх  далайн шар ус монголчуудыг ч дэлхийтэй холбодгийг сонсч зогсох  сайхан байлаа. Боомтын усан зогсоол дээр хэдэн зуун мянгаараа давхарлаастай байх чингэлгүүд дотор Тяньжин боомтоор дамжин Улаанбаатар руу ачигдах ачаа байж л  байгаа даа.   

Хөгжлийн хурдад тань атаархах юм аа

Монголын сэтгүүлчдийг нутаг буцах болсонтой холбогдуулан Нинбо хотын удирдлагууд төр, захиргааныхаа ордонд хүлээн авч уулзав. Далайн эргийн жижигхэн хотын  захиргааны байр G-20 уулзалт болсон ордноос тохижилт энэ тэрээрээ ялгагдах юм алга. Хэмжээ нь л жижиг болохоос биш.

Хотын орлогч дарга МСНЭ-ийн ерөнхийлөгч Б.Галаарид тэргүүтэй Монголын сэтгүүлчид   Нинбо хотод хүрэлцэн ирсэнд талархал илэрхийлээд хотынхоо талаар мэдээлэл өгсөн юм. Тэд 20 гаруй хоногийн өмнө  Нийслэлийн Засаг дарга бөгөөд Улаанбаатар хотын зхирагч С.Батболдын урилгаар Улаанбаатар хотод албан ёсны айлчлал хийгээд ирсэн тухайгаа уулзалтын эхэнд онцолж байв. Хөх мөрний гурвалжин бүсэд багтах энэ хот долоон сая 800 мянган хүн амтай гэнэ.  Эдийн засгийн хувьд  улсдаа дээгүүрт бичигддэг гэдгээрээ тэрбээр бахархаж,  Нинбогийн брэнд болсон усан боомт дэлхийд дөрөвт  эрэмбэлэгдэж байгааг  дахин, дахин онцолсон. 

Тэрбээр цааш нь Нинбо хот  хурдацтайгаар хөгжиж байгаа нууцыг  төмөр зам, усан замын тээвэрлэлтийг эдийн засгийн эргэлтэд бүрэн дүүрэн оруулж чадсан явдал гэж тодорхойлно лээ.  Өөрөөр хэлбэл, Хөх мөрний урсацыг усан боомт руу татаж чадсанаар дэлхийн олон оронтой усан замаар холбогдоод зогсохгүй тэдний ачааг хүссэн газарт хүргэж өгч  байгаагийн буян гэж хэлж болох   аж. Хотын орлогч дарга “буян” гэж монгол ухаанаар  хэлээгүй ч утга нь тийм байсан.  

Үнэхээр ч Нинбо хотыг олон улсын худалдаа, аж үйлдвэрийн томоохон бүсийн хэмжээнд хөгжүүлж чадсан  Бээжингийн бодлогыг магтахгүй гээд яалтай.  Үүрч дүүрээд эх оронд авч ирж болдог чингэлэгтэй  ачаа бол монгол хүний 13 мэхийг хэрэглээд талыг нь ч атугай тэгнээд ирэх байлаа.

“ Цагаан хэрэм”-ийн цаана шинэ цагийн Хятад улс дэлхийг хөгжлөөрөө тэргүүлэх  аянд “морджээ”. Түүнийгээ “ Нэг зам- Нэг бүс” нутаг цаашлаад бизнесийн хөгжил буюу инноваци  хэмээн тодорхойлсон нь ийм учиртай юм байна.   Хоёр мянган бээрээс ганзаглаж ирсэн аяны богцоо задаллаа. Уншигч та нэгийг бодож, хоёрыг эрэгцүүлсэн гэдэгт найднам. Та ч бас бидний араас Ши Жиньпиний нутгаар явж, торгоны замыг дэлхийд  дахин сануулсан инновацийн хөгжилтэй танилцаад ирээрэй.

Ханжоу- Нинбо-Бээжин.

ФОТО:

Сэдвүүд : #Сурвалжлага  
ХОЛБООТОЙ МЭДЭЭ
Туулын хурдны зам төслийн бэлтгэл ажил 61.6 хувьтай байна
СБД-ийн нэгдсэн эмнэлгийн мэс заслын хэсгийг вакум мэс заслын өрөө болгон шинэчилж, улсын комисс хүлээн авлаа
Гурван хөх мэнгэтэй хар нохой өдөр
Цас орохгүй, өдөртөө 16-18 хэм хүйтэн байна
МЭДЭЭНИЙ СЭТГЭГДЭЛ

АНХААРУУЛГА:Уншигчдын бичсэн сэтгэгдэлд mminfo.mn хариуцлага хүлээхгүй болно. ХХЗХ-ны журмын дагуу зүй зохисгүй зарим үг, хэллэгийг хязгаарласан тул ТА сэтгэгдэл бичихдээ хууль зүйн болон ёс суртахууны хэм хэмжээг хүндэтгэнэ үү. Хэм хэмжээг зөрчсөн сэтгэгдлийг админ устгах эрхтэй. Сэтгэгдэлтэй холбоотой санал гомдлыг 99998796 утсаар хүлээн авна.

ШУУРХАЙ МЭДЭЭ
9 цагийн өмнө өмнө

Туулын хурдны зам төслийн бэлтгэл ажил 61.6 хувьтай байна

10 цагийн өмнө өмнө

Элчин сайд нарыг эгүүлэн татах, томилох Ерөнхийлөгчийн саналыг дэмжлээ

10 цагийн өмнө өмнө

Ерөнхий сайд Г.Занданшатар 2025 оны онцлох хүүхдүүдэд шагнал гардуулж, баяр хүргэлээ

10 цагийн өмнө өмнө

СБД-ийн нэгдсэн эмнэлгийн мэс заслын хэсгийг вакум мэс заслын өрөө болгон шинэчилж, улсын комисс хүлээн авлаа

10 цагийн өмнө өмнө

Б.Одсүрэнгийн Хотын даргын орлогч байхдаа авсан 5.4 га газрыг хураах уу?

10 цагийн өмнө өмнө

С.Баярцогтоос бусад АН-ын горилогчид сонгуулиас өмнө “сэвтэнэ” гэв үү?!

10 цагийн өмнө өмнө

Гурван хөх мэнгэтэй хар нохой өдөр

10 цагийн өмнө өмнө

Цас орохгүй, өдөртөө 16-18 хэм хүйтэн байна

1 өдрийн өмнө өмнө

Сурагчдын дунд "ett-hero 15/15" аялал зохион байгууллаа

1 өдрийн өмнө өмнө

"Эрдэнэс тавантолгой" ХК-ийн хүний нөөцийн хөгжил, сургалтын хэлтсийн төлөөлөл Эрдэнэт үйлдвэрт ажиллалаа

1 өдрийн өмнө өмнө

“Цагаан алт” хөтөлбөрийн дүнд түүхий эдийн 70 орчим хувийг дотоодын үйлдвэрлэгчид бэлтгэлээ

1 өдрийн өмнө өмнө

Сонгуулийн ерөнхий хорооны дарга, гишүүнээс чөлөөлөх тухай асуудлыг хэлэлцлээ

1 өдрийн өмнө өмнө

Согтуу иргэд нийтийн тээврийн үйлчилгээг саатуулсан тохиолдол 6 бий

1 өдрийн өмнө өмнө

Хяналтын болон бүтээмжийн менежер, сайд нарын зөвлөхүүдийг цомхотгож, дэд сайд нарыг томиллоо

1 өдрийн өмнө өмнө

Мэргэжлийн хяналтын байгууллагын үйл ажиллагааг дахин сэргээхээр болжээ

1 өдрийн өмнө өмнө

Төрийн өмчит 18 компанийг хэн, хэн авах вэ?

1 өдрийн өмнө өмнө

Дүүжин замын тээврийн Өнөр хороолол дахь буудлын заслын ажил үргэлжилж байна

1 өдрийн өмнө өмнө

Фото сурвалжилга: Төв талбайд мөсөн хотхон урлаж байна

1 өдрийн өмнө өмнө

Дөрвөн ногоон мэнгэтэй цагаагчин тахиа өдөр

1 өдрийн өмнө өмнө

Цас орно, өдөртөө 5-7 хэм хүйтэн байна

2 өдрийн өмнө өмнө

Засгийн газрын ээлжит хуралдаан болж байна

2 өдрийн өмнө өмнө

Онцгой байдлын газрын шинэ аврах салбар нэгдлээ

2 өдрийн өмнө өмнө

Шүүгч Л.Галбадарын “тангараг зөрчсөн” байж болзошгүй үйлдлийг шүүлгэнэ

2 өдрийн өмнө өмнө

Г.Дамдинням Засгийн газартайгаа зам нийлэхгүй байна

2 өдрийн өмнө өмнө

С.Наранцогт, М.Чинбат нарыг дэмжиж, П.Дэлгэрнаранг өөрийнх хүсэлтээр чөлөөлөв

2 өдрийн өмнө өмнө

Таван шар мэнгэтэй цагаан бич өдөр

2 өдрийн өмнө өмнө

Цас орохгүй, өдөртөө 8-10 хэм хүйтэн байна

2025-12-16 өмнө

NBA-ын өнгөрсөн долоо хоногийн шилдэг тоглогчдын бичлэг (2025-26)

2025-12-16 өмнө

Денвер Наггетс нэмэлт цагт Хьюстон Рокетс багийг хожлоо

2025-12-16 өмнө

Н.Учрал: Технологийн дэвшил, хиймэл оюуныг ашиглахад онцгой анхаарна

САНАЛ БОЛГОХ
2025-12-12 өмнө

Налайх дүүрэгт монгол өв уламжлал, ёс заншлын өргөө 100 ортой цэцэрлэгийн барилга угсралтын ажил дууслаа

2025-12-14 өмнө

Фото сурвалжилга: Хотын нэг өдөр

2025-12-12 өмнө

Нийслэлийн зарим байршилд голуудын халиа 25-35 см нэмэгдсэн байна

2025-12-12 өмнө

“Шударга гэрээ” гээд Шапирогоор рекламдуулсан нь худлаа байжээ

2025-12-12 өмнө

Үс засуулвал эд эдлэл идээ ундаа олдоно

2025-12-12 өмнө

Цас орохгүй, өдөртөө 16-18 хэм хүйтэн байна

2025-12-12 өмнө

Компаниудад хугацаатай үүрэг өгснөөр бүх сумдад шатахуун нийлүүлжээ

2025-12-12 өмнө

"The Mongolz" баг "Team Vitality" багт хожигдож тэмцээнээ өндөрлүүллээ

2025-12-13 өмнө

3 жилийн хугацаанд 1000 нэр төрлийн бүтээгдэхүүн зах зээлд гаргажээ

2025-12-12 өмнө

Монгол Улсад хүндэтгэлтэй хандахгүй хэнтэй ч бид хамтран ажиллах шаардлага байхгүй

2025-12-14 өмнө

Т.Даваадалай: Ашиглалтын шаардлага хангахгүй байрыг орон сууцжуулах 133 төсөл 65 хувийн гүйцэтгэлтэй байна

2025-12-14 өмнө

Нийслэлд үйл ажиллагаа явуулж байгаа нийтийн байруудад хяналт, шалгалт хийж байна

2025-12-12 өмнө

Оюу толгойн асуудлаарх өнөөдрийн нотлох баримтыг шинжлэн судлах сонсголд 95 гэрч оролцоно

2025-12-12 өмнө

УОК-ын шуурхай хуралдаанаар 21 аймгийн удирдлагад чиглэл өглөө

2025-12-13 өмнө

Есөн улаан мэнгэтэй улаан луу өдөр

2025-12-15 өмнө

Энэ онд нийслэлийн мал аж ахуй эрхлэхийг хориглосон бүсээс 214 айлын 8495 малыг гаргав

2025-12-15 өмнө

Ипотекийн зээлийн мэдээллээ хэрхэн шалгах вэ

2025-12-16 өмнө

Завхан аймагт 3,6 магнитудын газар хөдлөлт боллоо

2025-12-13 өмнө

Цас орохгүй, өдөртөө 16-18 хэм хүйтэн байна

2025-12-15 өмнө

Үс засуулвал жаргал үргэлжид ирнэ

2025-12-14 өмнө

Найман цагаан мэнгэтэй улаагчин могой өдөр

2025-12-13 өмнө

Шилдэг залуу эрдэмтэн, эмч нар Ерөнхийлөгчийн нэрэмжит шагнал хүртлээ

2025-12-16 өмнө

Монос, Офицер, МИТС-ийн олон түвшний уулзварын загвар зураг батлагдаад байна

2025-12-16 өмнө

Н.Учрал: Технологийн дэвшил, хиймэл оюуныг ашиглахад онцгой анхаарна

2025-12-15 өмнө

Өнөөдөр тэгш, сондгой дугаарын хязгаарлалтгүй замын хөдөлгөөнд оролцоно

2025-12-13 өмнө

Оюу толгойн асуудлаарх нотлох баримтыг шинжлэн судлах сонсголд дуудагдсан гэрчүүдийн 70 хувь нь оролцлоо

2025-12-16 өмнө

Денвер Наггетс нэмэлт цагт Хьюстон Рокетс багийг хожлоо

2025-12-16 өмнө

Орон сууцны үнэ өнгөрсөн жилийн мөн үеийнхээс 12.7 хувь өсжээ

2025-12-16 өмнө

Нүхэн гарц төслийн 3-р байршилд туннелийн их биеийн бүтээцийг түлхэх технологиор хийж гүйцэтгэлээ

2025-12-13 өмнө

Гамшгийн эрсдэлийг бууруулах зөвлөмжийн дагуу төлөвлөгөө боловсруулан ажиллахыг даалгалаа

Бидний тухай Редакцийн бодлого Сурталчилгаа байршуулах Холбоо барих Дээшээ буцах


Веб сайтад агуулагдсан мэдээлэл зохиогчийн эрхийн хуулиар хамгаалагдсан тул зөвшөөрөлгүй хуулбарлах хориотой.

Copyright © MMINFO.MN All Rights Reserved. Powered by HUREEMEDIA.