Улаанбаатар хотын утаа гамшгийн хэмжээнд хүрснийг яриад ч хэрэг алга. Сүүлийн хэдэн жил утаатай тэмцэх нэрийдлээр улсаас өч төчнөөн тэрбум төгрөг “салхинд хийсгэсэн” ч үр дүн гараагүй. Харин ч утаа илүү нэмэгдсэн байх. Бүр зарим нэг албан тушаалтан нь утаатай тэмцэхээр авсан мөнгөөрөө бор ходоодоо божийлгож, хөрөнгө мөнгөө хөөрхөн зузаалчихаад л амар тайван сууж байгаа. Гэтэл Улаанбаатарын иргэд бид яаж байна. Утаагаараа амьсгалаад, ирээдүй хойч болсон хүүхдүүд маань ханиад, хатгаандаа дарлуулаад л байж байна.
Харин улсаас утааг бууруулах тал дээр ахиц гарахаар, хүнд хэрэгтэй ажил хийсэнгүй. Тэгвэл БОАЖ-ын сайд Д.Оюунхорол нэг гайгүй үг унагасан. Тэрбээр “Хүүхдийн эрүүл мэндэд агаарын бохирдлын үзүүлэх нөлөөг бууруулах нь” тайлангийн нээлтийн үеэр “Байгаль орчин, аялал жуулчлалын яамнаас 2016-2017 онд “Цэвэр агаар сан”-г сэргээж, агаарын бохирдлыг бууруулах стратеги, төлөвлөлтөө боловсронгуй болгож, орон нутаг, салбар хоорондын үйл ажиллагааг дэмжих, насжилт ихтэй автомашины татварыг нэмэгдүүлэх замаар хэрэглээнээс хасах, нийслэлийн эрчим хүчний эх үүсвэрийг баталгаатай болгох, нийтийн тээврийг хийн түлшний хэрэглээнд шилжүүлэх зэрэг бодлого хэрэгжүүлэхээр төлөвлөж байна” хэмээн хэлсэн. Утааны хэмжээ, хорыг нэмж байгаа нэг нэрмээс нь автомашин. Агаарын бохирдлын багагүй хувийг автомашинаас ялгарч байгаа утаа эзэлдэг. Дээрээс нь олон жилийн насжилттай автомашины утаа гэдэг хамгийн хортой.
Ядаж байхад манайд үйлдвэрлэгдээд 10-аас дээш жил болчихсон, насжилт өндөртэй машинууд орж ирдэг. Тиймээс энэ асуудалд дорвитой арга хэмжээ авч, татвар энэ тэрийг нь нэмэх цаг болсон. Алийн болгон бид иргэд юу гэх бол, хүмүүсийн санаа бодол ямархуу байна гэж харж суух юм. Олон нийтэд тустай шийдвэрийг заримдаа төр мэдээд гаргачихдаг байх хэрэгтэй шүү дээ. Өнөөдөр Монголд үйлдвэрлэгдсэнээсээ хойш 20 жил болчихсон микро автобуснууд, машинууд дүүрэн байгаа. Хар утаа хаяад л, хаалга үүд нь салж унах дээрээ тулчихаад давхиад байдаг.
Тэр хүний хэрэгцээ шаардлага гэж байгаа нь ойлгомжтой. Тэгэхдээ нийтийн эрх ашиг гэж нэг юм байна даа энэ чинь. Тийм болохоор насжилт өндөртэй машины татварыг нэмэх цаг болсон. Харин нөгөө талдаа насжилт багатай, шинэвтэр машиныхаа гаалийн татвар л бууруулж өгөх хэрэгтэй байх. Тэгэхгүй унаж байгаа машиныг нь насжилт өндөртэй гээд татварыг нь нэмээд байдаг. Өнөө хүн нь машинаа залуужуулах гэхээр үнийг нь дийлэхгүй байвал хэцүү шүү дээ.
Тийм болохоор насжилт залуутай машиныхаа гаалийн татварыг бууруулаад, зохицуулахгүй бол хамаагүй дайрвал бас хэцүү. Энэ мэт асуудлыг дарга нар бас бодолцож байгаа байлгүй дээ. Ер нь тэгээд ч манайх шиг машин үйлдвэрлэдэггүй оронд л бол гаднаас оруулж ирж байгаа машины татвар хэт өндөр байвал хэцүү.
Тиймдээ ч ченжүүд хүн худалдаж авахыг нь бодоод олон жил болсон, тэндээ ашиглалтаас гарсан машиныг оруулж ирж, зараад байгаа шүү дээ. Түүнээс насжилт залуутай машины гаалын татвар бага, Монголд орж ирээд үнэ нь хямд байвал хэн л хөгшин “унаа” авахыг бодох билээ дээ. Энэ мэт асуудлыг зохицуулаарай даа. Түүнээс биш салбар яамнаас гаргаж байгаа энэ мэт санаачилга маш зөв байна. Одоо бид дорвитой арга хэмжээ авах цаг болсон. Тэгж байж л утаанаас сална.
Веб сайтад агуулагдсан мэдээлэл зохиогчийн эрхийн хуулиар хамгаалагдсан тул зөвшөөрөлгүй хуулбарлах хориотой.
Copyright © MMINFO.MN All Rights Reserved. Powered by HUREEMEDIA.
Улаанбаатар хотын утаа гамшгийн хэмжээнд хүрснийг яриад ч хэрэг алга. Сүүлийн хэдэн жил утаатай тэмцэх нэрийдлээр улсаас өч төчнөөн тэрбум төгрөг “салхинд хийсгэсэн” ч үр дүн гараагүй. Харин ч утаа илүү нэмэгдсэн байх. Бүр зарим нэг албан тушаалтан нь утаатай тэмцэхээр авсан мөнгөөрөө бор ходоодоо божийлгож, хөрөнгө мөнгөө хөөрхөн зузаалчихаад л амар тайван сууж байгаа. Гэтэл Улаанбаатарын иргэд бид яаж байна. Утаагаараа амьсгалаад, ирээдүй хойч болсон хүүхдүүд маань ханиад, хатгаандаа дарлуулаад л байж байна.
Харин улсаас утааг бууруулах тал дээр ахиц гарахаар, хүнд хэрэгтэй ажил хийсэнгүй. Тэгвэл БОАЖ-ын сайд Д.Оюунхорол нэг гайгүй үг унагасан. Тэрбээр “Хүүхдийн эрүүл мэндэд агаарын бохирдлын үзүүлэх нөлөөг бууруулах нь” тайлангийн нээлтийн үеэр “Байгаль орчин, аялал жуулчлалын яамнаас 2016-2017 онд “Цэвэр агаар сан”-г сэргээж, агаарын бохирдлыг бууруулах стратеги, төлөвлөлтөө боловсронгуй болгож, орон нутаг, салбар хоорондын үйл ажиллагааг дэмжих, насжилт ихтэй автомашины татварыг нэмэгдүүлэх замаар хэрэглээнээс хасах, нийслэлийн эрчим хүчний эх үүсвэрийг баталгаатай болгох, нийтийн тээврийг хийн түлшний хэрэглээнд шилжүүлэх зэрэг бодлого хэрэгжүүлэхээр төлөвлөж байна” хэмээн хэлсэн. Утааны хэмжээ, хорыг нэмж байгаа нэг нэрмээс нь автомашин. Агаарын бохирдлын багагүй хувийг автомашинаас ялгарч байгаа утаа эзэлдэг. Дээрээс нь олон жилийн насжилттай автомашины утаа гэдэг хамгийн хортой.
Ядаж байхад манайд үйлдвэрлэгдээд 10-аас дээш жил болчихсон, насжилт өндөртэй машинууд орж ирдэг. Тиймээс энэ асуудалд дорвитой арга хэмжээ авч, татвар энэ тэрийг нь нэмэх цаг болсон. Алийн болгон бид иргэд юу гэх бол, хүмүүсийн санаа бодол ямархуу байна гэж харж суух юм. Олон нийтэд тустай шийдвэрийг заримдаа төр мэдээд гаргачихдаг байх хэрэгтэй шүү дээ. Өнөөдөр Монголд үйлдвэрлэгдсэнээсээ хойш 20 жил болчихсон микро автобуснууд, машинууд дүүрэн байгаа. Хар утаа хаяад л, хаалга үүд нь салж унах дээрээ тулчихаад давхиад байдаг.
Тэр хүний хэрэгцээ шаардлага гэж байгаа нь ойлгомжтой. Тэгэхдээ нийтийн эрх ашиг гэж нэг юм байна даа энэ чинь. Тийм болохоор насжилт өндөртэй машины татварыг нэмэх цаг болсон. Харин нөгөө талдаа насжилт багатай, шинэвтэр машиныхаа гаалийн татвар л бууруулж өгөх хэрэгтэй байх. Тэгэхгүй унаж байгаа машиныг нь насжилт өндөртэй гээд татварыг нь нэмээд байдаг. Өнөө хүн нь машинаа залуужуулах гэхээр үнийг нь дийлэхгүй байвал хэцүү шүү дээ.
Тийм болохоор насжилт залуутай машиныхаа гаалийн татварыг бууруулаад, зохицуулахгүй бол хамаагүй дайрвал бас хэцүү. Энэ мэт асуудлыг дарга нар бас бодолцож байгаа байлгүй дээ. Ер нь тэгээд ч манайх шиг машин үйлдвэрлэдэггүй оронд л бол гаднаас оруулж ирж байгаа машины татвар хэт өндөр байвал хэцүү.
Тиймдээ ч ченжүүд хүн худалдаж авахыг нь бодоод олон жил болсон, тэндээ ашиглалтаас гарсан машиныг оруулж ирж, зараад байгаа шүү дээ. Түүнээс насжилт залуутай машины гаалын татвар бага, Монголд орж ирээд үнэ нь хямд байвал хэн л хөгшин “унаа” авахыг бодох билээ дээ. Энэ мэт асуудлыг зохицуулаарай даа. Түүнээс биш салбар яамнаас гаргаж байгаа энэ мэт санаачилга маш зөв байна. Одоо бид дорвитой арга хэмжээ авах цаг болсон. Тэгж байж л утаанаас сална.
Веб сайтад агуулагдсан мэдээлэл зохиогчийн эрхийн хуулиар хамгаалагдсан тул зөвшөөрөлгүй хуулбарлах хориотой.
Copyright © MMINFO.MN All Rights Reserved. Powered by HUREEMEDIA.
Улаанбаатар хотын утаа гамшгийн хэмжээнд хүрснийг яриад ч хэрэг алга. Сүүлийн хэдэн жил утаатай тэмцэх нэрийдлээр улсаас өч төчнөөн тэрбум төгрөг “салхинд хийсгэсэн” ч үр дүн гараагүй. Харин ч утаа илүү нэмэгдсэн байх. Бүр зарим нэг албан тушаалтан нь утаатай тэмцэхээр авсан мөнгөөрөө бор ходоодоо божийлгож, хөрөнгө мөнгөө хөөрхөн зузаалчихаад л амар тайван сууж байгаа. Гэтэл Улаанбаатарын иргэд бид яаж байна. Утаагаараа амьсгалаад, ирээдүй хойч болсон хүүхдүүд маань ханиад, хатгаандаа дарлуулаад л байж байна.
Харин улсаас утааг бууруулах тал дээр ахиц гарахаар, хүнд хэрэгтэй ажил хийсэнгүй. Тэгвэл БОАЖ-ын сайд Д.Оюунхорол нэг гайгүй үг унагасан. Тэрбээр “Хүүхдийн эрүүл мэндэд агаарын бохирдлын үзүүлэх нөлөөг бууруулах нь” тайлангийн нээлтийн үеэр “Байгаль орчин, аялал жуулчлалын яамнаас 2016-2017 онд “Цэвэр агаар сан”-г сэргээж, агаарын бохирдлыг бууруулах стратеги, төлөвлөлтөө боловсронгуй болгож, орон нутаг, салбар хоорондын үйл ажиллагааг дэмжих, насжилт ихтэй автомашины татварыг нэмэгдүүлэх замаар хэрэглээнээс хасах, нийслэлийн эрчим хүчний эх үүсвэрийг баталгаатай болгох, нийтийн тээврийг хийн түлшний хэрэглээнд шилжүүлэх зэрэг бодлого хэрэгжүүлэхээр төлөвлөж байна” хэмээн хэлсэн. Утааны хэмжээ, хорыг нэмж байгаа нэг нэрмээс нь автомашин. Агаарын бохирдлын багагүй хувийг автомашинаас ялгарч байгаа утаа эзэлдэг. Дээрээс нь олон жилийн насжилттай автомашины утаа гэдэг хамгийн хортой.
Ядаж байхад манайд үйлдвэрлэгдээд 10-аас дээш жил болчихсон, насжилт өндөртэй машинууд орж ирдэг. Тиймээс энэ асуудалд дорвитой арга хэмжээ авч, татвар энэ тэрийг нь нэмэх цаг болсон. Алийн болгон бид иргэд юу гэх бол, хүмүүсийн санаа бодол ямархуу байна гэж харж суух юм. Олон нийтэд тустай шийдвэрийг заримдаа төр мэдээд гаргачихдаг байх хэрэгтэй шүү дээ. Өнөөдөр Монголд үйлдвэрлэгдсэнээсээ хойш 20 жил болчихсон микро автобуснууд, машинууд дүүрэн байгаа. Хар утаа хаяад л, хаалга үүд нь салж унах дээрээ тулчихаад давхиад байдаг.
Тэр хүний хэрэгцээ шаардлага гэж байгаа нь ойлгомжтой. Тэгэхдээ нийтийн эрх ашиг гэж нэг юм байна даа энэ чинь. Тийм болохоор насжилт өндөртэй машины татварыг нэмэх цаг болсон. Харин нөгөө талдаа насжилт багатай, шинэвтэр машиныхаа гаалийн татвар л бууруулж өгөх хэрэгтэй байх. Тэгэхгүй унаж байгаа машиныг нь насжилт өндөртэй гээд татварыг нь нэмээд байдаг. Өнөө хүн нь машинаа залуужуулах гэхээр үнийг нь дийлэхгүй байвал хэцүү шүү дээ.
Тийм болохоор насжилт залуутай машиныхаа гаалийн татварыг бууруулаад, зохицуулахгүй бол хамаагүй дайрвал бас хэцүү. Энэ мэт асуудлыг дарга нар бас бодолцож байгаа байлгүй дээ. Ер нь тэгээд ч манайх шиг машин үйлдвэрлэдэггүй оронд л бол гаднаас оруулж ирж байгаа машины татвар хэт өндөр байвал хэцүү.
Тиймдээ ч ченжүүд хүн худалдаж авахыг нь бодоод олон жил болсон, тэндээ ашиглалтаас гарсан машиныг оруулж ирж, зараад байгаа шүү дээ. Түүнээс насжилт залуутай машины гаалын татвар бага, Монголд орж ирээд үнэ нь хямд байвал хэн л хөгшин “унаа” авахыг бодох билээ дээ. Энэ мэт асуудлыг зохицуулаарай даа. Түүнээс биш салбар яамнаас гаргаж байгаа энэ мэт санаачилга маш зөв байна. Одоо бид дорвитой арга хэмжээ авах цаг болсон. Тэгж байж л утаанаас сална.
АНХААРУУЛГА:Уншигчдын бичсэн сэтгэгдэлд mminfo.mn хариуцлага хүлээхгүй болно. ХХЗХ-ны журмын дагуу зүй зохисгүй зарим үг, хэллэгийг хязгаарласан тул ТА сэтгэгдэл бичихдээ хууль зүйн болон ёс суртахууны хэм хэмжээг хүндэтгэнэ үү. Хэм хэмжээг зөрчсөн сэтгэгдлийг админ устгах эрхтэй. Сэтгэгдэлтэй холбоотой санал гомдлыг 99998796 утсаар хүлээн авна.
Веб сайтад агуулагдсан мэдээлэл зохиогчийн эрхийн хуулиар хамгаалагдсан тул зөвшөөрөлгүй хуулбарлах хориотой.
Copyright © MMINFO.MN All Rights Reserved. Powered by HUREEMEDIA.